pergi ke kedai ratu

salam...

aktiviti hari ini seperti biasala, bangun lambat sbb Aryssa cari pasal taknak tido sampai kul 330pagi. aduh... penat sehhh... then dia bangun jam 9.00 pagi, nak menyusu. tido semula pastu. korang phm2 la jam berapa bangun ek...

then, lunch kat umah. mama dah masak asam pedas ikan terubuk (fav abg Naza), udang masak sweetsour, sayur campur dan ikan talapia goreng yang lazat!

hari ini, terus terang la saya katakan saya tak diet.

then, kami lepak je tgk 'kelibat'. seram kelakar lakonan afdlin, riezman, harith iskandar, ramai la yg best2...

lepas asar, kitorg kuar gi beli susu aryssa kat Manjaku. then gi kedai RATU. ntahla. saya rasa sama je tudung kat RATU dgn kat MASJID JAMEK. i must admit ada gak corak yg tiada di MASJID JAMEK, tapi ada di RATU. Tapi, MAHALNYA... Masya Allah. taktau la apa yg menyebabkan MAHAL. yg saya tgk, dia ada tag la.. mcm kita beli baju branded. then pack dlm plastik, masukkan dlm paperbag cantik, stikerkan. itu shj. apapun, saya beli sehelai selendang chiffon. RM39.90, lepas diskaun 20% yg dapat dlm paper, jadi RM31.90. masih MAHAL pada saya sbb saya penah tgk kat JAMEK kain mcm tuh, tapi murah. maybe saya ni bukan pilih jenama kot. asal cantik, buleh je. lagipun, saya bukan pakai tudung sbb fesyen.


pastu kami singgah kat kedai cendol area situ. lupa lak, RATU kat Danau Kota tau. syurga makanan, kata kakak. hayoo... sedap lagi cendol kat melawati yg baru RM1.80 kot yang campur sume. ni RM4!!! MAHAL jugak... selain makan cendol, try la pulut mangga, fav saya. alamak. magga masam la... diorg ni tak pandai beli mangga, mana sedap makan pulut mangga dengan mangga masam. ada lagi benda lain yg diorder. sume leh tahan je la... (tapi sume habis, kecuali pulut mangga saya).

Kemudian, balik. Aryssa mengamok dari tadi. penat kot. lantaran itew, saya stop sini je. nanti update pasal saya gi joging sabtu baru ni (KERNA TERPAKSA) dan lawatan ke kenduri kawan di MUAR... sekian. selamat malam.

saya rasa: baik beli kat jamek, takpun order online sajeRRR!!

Comments

hedgebeewhy said…
macmana ni the elf dah declare kau kalah! Jawab jawab beb?
fashadyla said…
along, leh gitau skit..Dimana lokasi sebenar RATU ni..Sajer, aku nak tinjau2, mana tau ader yg berkenan, tp kalo mahal sgt...............
Aida Nurni said…
fasha: kat danau kota. kalao ko selalu dtg uptowm danau kota, dia kat buikding baru yg ada oldtowm white coffee.
Peri Ungu said…
hby,

sebab elf nye belogsepot bongok. ok, game on balik!!!outieg

Popular posts from this blog

i am crazy mad!

ASTRO CERIA!