La... aku blom update lagi untuk 4hb ni rupanya...

nAsib baik belom kul 12 malam. kot tak, aku dah kalah. Rupanya, aku update dari hp tuh tarikhnya 3 hb memandangkan aku dah buat draft pada 3hb, dan sambung tghri tadi... lupa lak nak tukar tarikhnya... Ah. apape je lah... So, citer hari ni ialah pasal BUANG ANAK.

MOTIF??!!

Saya bukan nak cakap apa la, sbb saya bukan berada di dalam kasut org yang membuang itew. Tapi saya rasa KEJAM la diorg nak buang bayi mcm tu je. Mcm paper hari ni: SORG BAYI LELAKI 1 BULAN DI BUANG KAT FLET DI NILAI. Allah... COmel budaknya. Teringat Aryssa masa umur sebulan, AMAT MEMERLUKAN BELAIAN KASIH SAYANG, AMAT FRAGILE. Tetiba bayi serupa Aryssa itew dibuang walaupun mak dia bekalkan susu, lampin segala... SAYA SEDIH JUGAK. Sbb lepas dijumpai tu, rasanya dia akan dijaga oleh JABATAN KEBAJIKAN. TAK DAPAT DIBAYANGKAN BAYI SEKECIL ITEW DIJAGA DI SANA!!

Eh, ARyssa dah nangis. Saya kene cepat ni.

MORALNYA: Sesiapa yang pernah buat silap dengan hubungan terlarang sehingga mengandung, ataupun anda mengandung dan ditinggalkan suami dan keluarga taknak terima anda ke, SEEK HELP. Rasanya banyak agensi NGO yang boleh membantu. Jangan kita buat silap kedua dengan membuang AMANAT ALLAH SWT. Seteruk mana keadaan pun, ANAK ADALAH HARTA YANG PALING BERHARGA. Ini adalah coretan dari Seorang UMMI yang setiap hari tak sabar nak balik umah, berjumpa anaknya....

Comments

hedgebeewhy said…
aku suka ejaan 'itew', bibir mesti kena muncung nipis kalau nak sebutnya
aS_c0mei said…
ko tau...tmpt org buang baby tu dkt je ngan umah aku.mmg kawasan tu cam social la....

aku penah duduk kawasan tu dulu ms tahun 2002..aku rs cam HARTAMAS pon ada...tak gaya Nilai dah..huhu

sedih kan..buang baby merata-rata camtu.cam takleh pk je,kesian kat baby tu.bukan tau ape2...sian sgt..

nak je aku ckp kat sape yg nak buang baby tu,bg kat aku baby tu..aku naaaaaaaakkkkk!!hehehe...

Popular posts from this blog

i am crazy mad!

ASTRO CERIA!