MARI BERLUMBA MENGUPDATE SETIAP HARI DI BULAN FEBRUARI...

Kalau korang baca blog Hedgebeewhy dlm list blog yg ada di tepi ini, korang akan tau yg saya, Purple Elf dan Hedgebeewhy kini sdg dalam process berlumba update blog setiap hari dalam bulan Februari ini. Agak mencabar bagi saya memandangkan Aryssa ni dah mula nak attention je skrg... But, well, saya tetap sahut cabaran ittew...

Hari ni saya duk umah sahaja, melepak. Oh. Sebelum tu pi kenduri cukur jambul anak kawan ofis mama yg sebaya dgn saya. Anaknya Lelaki... 3 bulan dgn berat 4.7kg, Aryssa masa 3 bln dah 5.5.. no wonder skrg ni tembam yaa amatt....

Makan apa? Sedap gile. Masak lemak ayam kampung, kari kambing, sayur campur, masak tempoyak, sambal udang, ikan masin dan ulam beserta sambal belacan. MASYA ALLAH. Disebbkan bangun lewat dan nak makan sekitar jam 1 tgh, saya tak amik SHAKE PUN. Adeh. BErsalah rasanya... Saya text ADEQ: COACH saya dan inform la... dia kata takpe... amik shake pada jam 4.30ptg dan jgn makan until 830. MAlangnya, saya tertido... terlupa nak shake LAGI. Soriii... tapi tea tetap kuminum.

Anyway, kami pun balik pas kenduri. BURRPPP>>>> Aryssa yg ske dgn aircond (tak bek untuk kesihatan budak, tapi dia ikut umi yg takleh panas2...) terus tertido masuk kete... kuar je kete, terus bangun... motif kan??

Di rumah, saya terus mengeluarkan lauk. Dan masak ala kadar: sambal sotong improvise dari lauk yg mama masak semalam, dan goreng ikan terubuk untuk Abg NAza. Itu aje. Dia balik keje syif pagi, terus makan. Saya pulak makan cendol yg dia beli hasil suruhan saya. Sedapnya... sehingga sakit perut saya.

PAstu? SAYA TERTIDO LA seperti yang diveritakan tadi. Hanya terbangun bila mama ketuk pintu dia nak mandikan Aryssa yg tido kat dpn TV. Haha. umi dan abahnya tido nyenyak atas katil empuk.

Skrg dah nak magrib. sat lagi nak gi Giant. Mamy Poko murah. Tapi sampai hari ni. Nak gi rembat jap. HUhu.

Sekian update hari ini. Esok jumpa lagi. Maafla gambar takde sekeping pun. HARI YG BOSAN. Tapi jap2 lagi saya update citer basi ekkk...

Ps: Aryssa dah mula pandai goyang2 kaki bila org hulur tangan nak amik dia. Tak lama lagi dia akan pandai la nak hulur tangan sendiri...

Comments

hedgebeewhy said…
tqvm kerana brani mensahut cabaranku...let's start the game!!!

Popular posts from this blog

i am crazy mad!

ASTRO CERIA!