Why must we face this, everyday??

Hayoo... Kadar kesesakan jalanraya semakin dahsyat. Bak kata Naza, "mana taknya, setiap tahun 400000 bijik kete dikeluarkan. minyak lak dah turun".

Subhanallah. Saya masuk keje jam 9pg. Tapi kul 7.30 pagi dah kuar. kitorg nak ikut jalan sentul nak gi KL Sentral. Mula2 masuk area lepas Gombak, wah... gembiranya... tak sesak:

Tapi, lepas je masuk jalan sentul, Masya Allah! Bayangkanlah, anda kena berebut dengan pemandu lain. Yang mana, dari 4 lane jalanraya, nak jadi 1 lane. Sungguh luarbiasa jalanraya di KL ni:

Menurut kata sumber, Damansara Ulu Klang Ekspress Highway (DUKE) juga menyumbang kepada kesesakan ini. Sbb dah ramai yang nak naik highway ni lantas jem tak ingat punya. Selain itu, jalan di atas dikatakan tidak dapat dibesarkan oleh pengusaha highway ini kerana tiada kebenaran tuan tanah yang lebih sayangkan tanah dari wang ringgit (saya sokong).

Apakah pengajaran episod kali ini?
1. Naik je LRT gi KL Sentral. Senang.
2. Takpun, parking kat stesen LRT kalau nak gak bwk kete.
3. Kepada pemandu, give and take la. Bagi laluan kat org gak. Ni, sebolehnya taknak bagi masuk. Padahal, bukan leh sampai awal pun.
4. Nak buat jalanraya kene prepare segalanya, bila dah tak dapat nak besarkan jalan, sume dah sesak.
5. saya sayang Naza sbb dia bersabar bawak kete, tak maki2. Kalau saya yang bawak, dah berbakul2 sumpah seranah. Agaknya, sbb tu saya masih tak mampu nak bwk kete. Atau, mungkinkah saya ditakdirkan untuk mendapat sorang pemandu? Erk. Bukan Naza, maksud saya.

Haha. Selamat stress nak pegi keje semua...

Comments

aS_c0mei said…
aku pon sama weh!hari2 dok nganga dlm jem kat federal!aiyakkk..mmg takleh tahan punye.tp tu je jalan nak g keje ni...pasrah je lah.time balik keje pon sama...adoiyaii....

sebaik kete auto.klu manual,tercabut buku lali aku kot.hehehehe...
Peri Ungu said…
see, told ya traffic in the morning determines our mood. kite naik basikal ramai2 nak?
ciksugallery said…
Bersabarlah kalau nak pandu kereta di KL. Everyday is unpredictable, sometimes favouravle and sometimes not. Apa kata kita buat mini kereta terbang macm cerita kartoon tu? sure selesai masalah, tak yak ada jalan raya so tak ada traffic jam, tak yah ada highway tak yah susah -susah nak negotiate tanah buat highway, tak yah susah-susah employ police trafic dan tak perlu ada trafic lite...hua..hua..
aYu MaCCa said…
memang tiap2 pagi kene rebut2 jalanraya ngan sume org.huhuahuaa heaven sehh.. nasib baik laki aku yg anta pi keje..so aku nganga jer duk sebelah tido. :)

Popular posts from this blog

i am crazy mad!

ASTRO CERIA!