the first day with my tudung

URRRGGGHHHH!!!




Stress gila nak pakai tudung uniform ofis ni. Masya Allah. Dengan licin, sukar dibentuk, sume lengkap.



The nite before the 5th Jan 09, I ironed like a mad lady who hasnt met with an iron before. LAMA dan PENUH KUSYUK. Since I didnt manage to buy the STARCH, I used CANDLE instead.



Caranya? Gariskan lilin pada tudung sebelah dalam: ONLY THE AREA YG MCM ATAP JE LA. then iron it. Selamat dah.



But still, paginya saya hampir je nak mencabut tudung ni dan blah pakai tudung biasa (buat2 takdak tudung lagi). And i almost mad to Naza and Aryssa disebabkan tudung ni.



Sila lihat gambar tudung kelak.

Saya yang berpura-pura menyukai tudung ini.

I mean, can we change the tudung with the latest style (merujuk kepada tudung yg saya pakai masa bday)?


Or at least use a different material?


Sekurang-kurangnya bila ada gaya baru, ntah2 ramai lagi staff yang nak bertukar wajah. terus terang, salah satu punca saya ada sedikit lambat memakai tudung adalah kerana memikirkan kemelut yang bakal saya hadapi setiap pagi pabila memakai tudung uniform ini. Cantik, tapi tak praktikal la.


So, saya dan rakan kene bawak perkara ni ke atas. Lagipun, tudung dah nak abis. Leh la cari yang baru. Hah.



Suhana, tuan punya starch yang saya pinjam bawak balik dan iron tudung-tudung uniform untuk kegunaan masa depan yang gemilang.

Comments

Popular posts from this blog

i am crazy mad!

ASTRO CERIA!