My Beauty Secrets (Before my pregnancy & now)


"Beauty lies from within"
My foundation
Biasanya saya memakai Foundation B, Felisa (Ye, Shahnim, kita serupa). Then bila dah settle dengan alat2 lain, saya sekarang memakai magic foundation (shimmer) Red Earth dan jugak foundationnya.
Kini: saya hanya pakai bedak baby Johnson putih. Wangi. Bau baby.

My Mascara
Mascara saya pakai macam-macam. Suka hati la. Maybelline Volume Express buleh. Red Earth pun buleh. Kaler hitam or dark brown. Nak lebih dramatic, biru le.
Kini: Lepas mandi terus berbedak dan blah.

My Day Cream
Day cream? Barangan Felisa la jugak sebenarnya. Pakai dia punya sunblock natural sekali dengan Faoundation B.
Kini: Tiada lagi (kecuali kalau tetiba nampak kulit kering lepas pakai bedak, saya sapukan sunblock itew)

My Essential Beauty Product
Mcm diberitahu sebelum ini, saya pakai Felisa aje. Sabun kaler pink. Pastu facial wash berbau oren. Letakkan SF Lotion ataupun dikenali sebagai toner. Kemudian sunblock. Dan Foundation. Malam tak pakai sunblock, gantikan dengan skin renewal cream.
Kini: sabun pink tu je. Siang dan malam. bedak. Pucelle kaler biru. Bedak baby Johnson. Hahah.

My Favourite Make-Up Product
Oh. Ntahla. MAC punya eye shadow ada satu je dlm koleksi. Tapi mmg vast kalernya. Maybelline all time favourite la. Red Earth pun ok gak. Elianto pun not bad. But not to be used too often.
Kini: Spt di atas - bedak johnson

My Perfume
Lancome Ooui! Bau yang fresh.
Kini: Bedak je.

My nails
Tak buleh pakai apa2. biar gitew aje.
Kini: sama la. Tak buat apa.

My Feet
Feet? Oh... i forgot la. Hahah... Tak pakai apapun. Sebab tu licin dan cantik. Heheh.

My Hands
Johnson baby lotion.

Three Products To Bring On A Deserted Island
1) Deodorants
2) Top to toe body wash
3) bedak Johnson

Women I Admire For Their Beauty
1) Angelina Jolie
2) Vanidah Imran
3) Britney... eh, silap... Saya. hahah...

Women With The Best Sense Of Style
None. Kdg2 ada yang terover fashion. So, it really depends on the occasion and the mood I'm in masa nak tgk fashion2 depa ni.

My Ultimate Dream
I dream to: own my own beauty centre dengan spa lengkap. Hari-hari pergi sana bermanja kulit dan badan. Oh... indahnya...

How Do I Define Womanhood
Womanhood? Occurs when one can cope with all the impossible / problems in life.

My Favourite Fashion Publication
Loh... tak penah baca apapun majalah fesyen secara terusan. Kadang2 jumpa kat umah kawan, kat ofis, kat mana2 la... baru saya baca. Becos i dress on my own dan bukan merujuk pada mana-mana fesyen (patutla fashion taste fail gak..)

Kini saya mengetag:
1. Eliana Azyze
(itu je buat masa ni sbb saya baru bermula)

Comments

Peri Ungu said…
babe,

memang u berbau bedak johnson je hari2..i like..hehehehehe
Unknown said…
hmmm.. memang dok bau bedak johnson je... nasib baik tak bau ketiak
aYu MaCCa said…
Good Info arr..tapi kami x pandai nak pakai brang2 make up..bedak pon kenkadang jer..hahahahaha
perfume..bak kata aida bau cam cat. ahaks.

Popular posts from this blog

i am crazy mad!

ASTRO CERIA!