manusia berpegang pada janji

my last entry was about the treasure hunt from KL Sentral to Kuantan (kampung saya). Yup. i still entered despite the fact tht i m 30 weeks pregnant.

Sepatutnya kami ber4, and we hve registered it tht way. Paid RM100 each - my money first. Besides myself, Naza, my husbnd, Mas Hadi, our fren and another officemate from Melaka. All was fine. We even called him, the Melaka guy (let us call him J) on 24th July - to reconfirm his entrance.

Tapi,malangnya, pada 25 July, dia bgi emel dan kata: Sori tak dpt join, kt melaka ni ada keje weekend and kene standby. Saya pujuk supaya dia dapat join jugk. Becos, menurut masa briefing, ada aktiviti yang kene buat 3 org... so, musti ada 4 org spy saya tk perlu terlibat untuk aktiviti itu.

Luckily, jm 230ptg, dia kata keje2 itu telah ditunda ke minggu depan dan dia akan balik KL ptg ni (padahal, seblm ni dia kata dia amik cuti jumaat dan isnin utk aktiviti treasure hunt ni. So, patutnya, Jumaat pepagi dah blah dan tak perlu msuk meeting yang menyatakan dia kene keje wknd).

So, kami pun gembira dan terus merancang strategi bertiga sbb J tak sampai KL lagi.

26 July - hari yg ditunggu. Saya dan Naza call J dari jam 7pg - tapi hpnya tidak di'on'kan. Saya mula cuak. registration dr jm 7.45 - 8.15. sempat ke J ni? Try call sampai lebam, pun takde ringing.

Akhirnya kami register jam 8.10 pg - BERTIGA SAHAJA. Rasa nk nangis. Tp Abg Naza n Mas Hadi cool je. Dia kata, kit just enjoy la...

J langsung tk call mintak maaf. Naza ada msg dia, pun tak reply. Apapun, saya tetap nak mintk RM100 tuh.

Menang ke kalah? Baca entry lepas ni... Hehhehe...

Comments

Popular posts from this blog

i am crazy mad!

ASTRO CERIA!