Kisah H1N1 di Bulan Ramadhan

Salam...

Selamat berpuasa kepada semua pembaca blog ini (ramaikah?). Semoga tahun ini anda dapat melipatgandakan amalan dan sentiasa berada dalam keberkatanNya. As for me, i managed to solat terawikh dari malam pertama hingga la sekarang ni. last year, i langsung tak solat terawikh becos of my pregnancy. Tidak larat la u ols... Mengenang kembali masa tu, i felt like carrying a watermelon! pastu, makan je tau... rasanya first day posa mmg dapat posa, tapi... dia punya sakit perut kene tendang... sendiri mau ingat la... Masa bulan Ramadhan ni jugaklah, i got to eat whatever i want sbb pastu dah nak beranak dan PANTANG.

Harapannya, semoga this year i managed to solat terawikh everyday - kat umah pun takpe... janji bikin... dengan IKHLAS.

H1N1 - kalau kalau kita baca newspapers, sume kata bahaya. Sume kata tahap yang membimbangkan. Tapi kenapa ye, saya lihat rata-rata rakyat malaysia masih hidup dengan tenang, tanpa rasa ragu keluar rumah, berseronok, tonton wayang... TANPA MASK? Pelikla. Paling best, bila saya pakai mask, org memandang macam saya ni adik beradik bandi kumpulan AMUK. saya rasa (saya rasa je... tak betul, suka hati saya la) KERAJAAN perlu memainkan peranan yang lebih baik dalam hal membendung penyebaran wabak. Macam baru2 ni, ANTABAX buat event kat Stesen Sentral. Diorang bagi je mask dengan sample sabun ANTABAX to everyone. Kenapa Kerajaan tak boleh buat yang sama ek? I mean, peruntukkan satu jumlah wang untuk membeli mask dan berikan kepada orang ramai di tempat tumpuan. YANG PASTI, OBJEKTIFNYA ADALAH UNTUK MEMASTIKAN SEMUA RAKYAT MEMAKAI TOPENG.

Dan, kenapa tiada topeng untuk kanak2 kecik macam Aryssa ye?

Tak perlu la topeng sebegini...

Comments

Azyze said…
motifffff topeng tu! ahahahahahhaaa
sakit perut aku gelak ahahahah!
Naddy said…
ermm. menten ada mask.
MamaMaira said…
mcm berat sebelah je kalau pakai....hehehehe
rindu ah...apa yang best sekarang??
Aida Nurni said…
Elle: biasala aku ske berlebihan... topeng segini kita pakai masquarade party dulu... lama sungguh zaman itu berlalu...
Nad: Bagus, maintain dengan mask kamu ya.
Ina: mmg berat la... silap2, leh bikin senget bila berjalan! Skrg yang best? AKU!! hahahah!

Popular posts from this blog

i am crazy mad!

ASTRO CERIA!