dunia semakin ganas

salam...

Entry tiada gambar lagi. Maaf. Sebab belum ada masa yang sesuai.
I ols masuk keje hari ni dengan hati yang girang. maklumlah, i ols berjaya membahagikan masa untuk dua tugas di office. I hope that they would realize and finally approve my proposal before. Remember, i ols sangat gembira membuat tugasan PR tapi i ols juga mampu untuk buat BD dengan jayanya dengan bantuan TPE and SUHAILA (ayat ni bolehkah memungkinkan i ols dinaikkan pangkat? Sebab i ols teringin sangat nak naik pangkat dan rasai sendiri beban tanggungjawab yang tinggi, lebih dihormati dan keputusan lebih digunapakai. hehe.)

Tiba-tiba, i ols membaca akhbar Harian Metro dan berasa sangat marah apabila membaca artikel INI. I mean, what the hell is going on in the world? Ibu langsung tidak menjaga kebajikan anak (oh, okay, i ols pun penah marah2 aryssa, tapi tidaklah sampai nak dera beliau). Dan paling jelik, membiarkan anaknya diliwat!! Subhanallah!! Kat mana agaknya letak otak mereka? have pity la, please... I ols tidak dapat membayangkan betapa seksanya anak sekecil tiga (3) tahun itu menanggung derita didera, diliwat, dan... entahlah... Hanya dengan melihat Aryssa menangis selepas kena marah (takpun kena babab kat bontot berdiaper, hehe) pun i ols dah rasa nak menitik airmata...

Ni lagi satu: sanggup ke anda pijak anak sendiri? hanya kerana anak itu menyepahkan rokok anda (padahal, mungkin anda tersalah letak)? Pentingkah rokok itu? Sepenting zuriat yang anak nantikan dan tatang bagai minyak yang penuh? I ols harap ayah yang tidak boleh diharap itu akan menanggung pelbagai seksa kat dunia ni: diceraikan, dikeji masyarakat, disisih, dan macam-macam lagi la. Kalau ada yang menyokong tindakan orang sekeji ini, i ols doakan anda semua selamat dunia akhirat.

Lastly, buletin pasal NI. Hello gadis melayu yang cun tapi anda tidak berakal (merujuk kepada mereka yang melakukan maksiat ini. gadis melayu yang tidak terlibat, anda cun dan berakal). tahukah anda sebenarnya anda diperbodohkan apabila mereka bersorak riang tatkala anda beraksi lucah di pentas? tahukah anda sebenarnya anda sedang dieksploitasi? tahukah anda bahawa anda ini memalukan kaum Hawa yang lain? Subhanallah... semoga adik-adik saya, kenalan saya, saudara mara saya terhindar dari gejala ini (DAN PALING PENTING, SAYA DAN ANAK SAYA TERHINDAR DARI GEJALA INI). Paling best, kenapa ye, walaupun dah ada report macam ni, dengar katanya, kelab ni masih beroperasi di luar waktu kebenaran dan masih ada lagi penari tidak professional menari atas meja dengan bersaksikan lelaki bermata keranjang. i ols tetiba terfikir, jika minah ni dibawak oleh kekasih masing-masing, kenapalah dayus benar kekasihnya sehingga sanggup membiarkan kekasihnya disaksikan orang ramai. dah la nanti kekasih itu akan menjadi isteri, or... not sebenarnya ye? maybe untuk suka2? if that is so, kesianla kan kat minah2 ni... lepas dah terbarai akhlak, takde sapa nak pinang... huhu.

Wallahu'alam... Semoga kita dilindungiNya... Kepada yang terasa, i ols minta maaf. tapi inikan blog i ols... jadi, i ols hanya mengutarakan pendapat. if you have a better reasons, please leave your comment... insya Allah, kita semua terbuka dengan comment anda.

Comments

Azyze said…
Aida,
Guess songs, share your favourite mtv and WIN!

I'm having a contest on my blog, do stop by and try your luck :)
Lee said…
Hello Lady, nice blog, but regret my bahasa is very jurassic, but boleh la faham 23%, ha ha.
Have to comment in English or else if pakai my bahasa might get mistaken for a marriage proposal, itu la lecheh sikit.
Have a nice day and keep a song in your heart, Lee.
Aida Nurni said…
MizzyN: sabar? sabar ada batasnya... patutla ada je kita dgr org amik keputusan sendiri bila undang2 seolah2 lambat bertindak.kan? tapi.JANGAN LAWAN UNDANG2. BAHAYA WOO!!

UNCLE LEE: thanks for dropping by.

Popular posts from this blog

i am crazy mad!

ASTRO CERIA!