sementelah aku ini hanya bola mainan yang tiada perasaan

lama sudah tak mengirimkan berita. sibuk dengan hal yang menimpa diri. sibuk dengan hal yang menimpa keluarga. sibuk mententeramkan diri, namun tiada hasil...

kesedihan masih lagi menyelubungi diri. mengulit duka, menyulam tangis. mata sudah tidak lagi bersinar lantaran kelam dek airmata kecewa.

kenapa ini jalan yang terdampar dihadapanku? kenapa ini keputusan yang dibuat oleh mereka untukku? kenapa ini kesudahan bagi satu siri kejayaan yang pernah aku kecapi?

mungkinkah aku terlalu leka dan menganggap semuanya enteng? mungkinkah aku tidak terperasan akan perubahan yang sedang dibina untukku? mungkinkah aku ini satu halangan?

emosi semakin tidak stabil. dendam semakin menebal. hati semakin kering. airmata semakin membasahi pipi. inikah perubahan yang dikatakan baik oleh cendakiawan sekalian?

betul. aku ini hanyalah penumpang yang mencari rezeki. betul. aku ini hanyalah satu dari seribu manusia yang tidak mencapai apa yang dihajati. betul. aku ini adalah satu antara berjuta yang bertuah diberikan pilihan ini.

TAPI, UNTUK SIAPA PERUBAHAN INI? PERNAHKAH DIUSIK HATI INI DAN DIRISIK AKAN KEHENDAK DIRI? ATAU, KAMU SEMUA DENGAN MUDAH MEMPERMAINKAN AKU SEPERTI BOLA YANG TIADA BERPERASAAN?

Aku sangat benci dengan diri aku yang tidak mampu menolak, walhal aku tau keinginanku.
Aku sangat benci padamu yang menganggap aku rela diperlakukan begitu.
Aku sangat benci pada hasad dengki kerana kamu, PHD, membuatkan ramai orang ISLAM hilang akidah... hilang rasa takut dan hilang rasa hormat.

"blog aku, rasa aku, suka aku"

Comments

ouT oF My MinD said…
marah dengan siapa itu?
aYu MaCCa said…
wahhh..sangat hebat!!!
boleh jadi penulis yg berjaya.
ape-ape pon sabar..ni sume dugaan.
Setiap yang terjadi ada hikmahnye.. teruskan usaha dan bersabar... cahaya kejayaan sedang menantimu...anggap segala yang terjadi dugaan buatmu untuk lebih berjaya di masa hadapan.
ciksugallery said…
anggap saja semua ini dugaan Allah, redha dengan segala pemberiannya,
insyaalah ada hikmat disebaliknya. Jaga arusya baik-baik semoga dia cepat sembuh

Popular posts from this blog

i am crazy mad!

ASTRO CERIA!