36 weeks!!!

Obviously this is not me. The funny thing is: napa dia ni takde stretch mark langsung?


Alhamdullilah... I'm in the final stage. Walaupun mmg ada rasa sakit2, and being in this stage is not really comfortable, I thank Allah for keeping me healthy for the little one. Let see apakah information yang dapat kita share for a 36 weeks' pregnant mothers:





1. Baby masih lagi membesar dan sedang pack barangnya untuk masa kelahirannya. Now, the baby is around 2.7 kg, 45 cm panjang. Yiiihhhaaaa!!


2. Rasa di bhgn bawah abdomen ni mcm ditekan2, seolah-olah baby dah mula 'jatuh'. Inilah yang dipanggil "engagement".


3. Paru2 dan perut mula dapat bernafas dgn selesa.


4. Berjalan adalah satu pergerakan yang agak sukar memandangkan kita sedang membawa sebiji tembikai yang besar di celah kangkang... hehehe...


5. Kencing yang kerap. Hah. Biasala ni.


6. Makan kena baik punya sbb nanti nak push2...


7. Hujung minggu ni, kandungan sudah memasuki FULL TERM dan saya buleh beranak bila2 ajez... Kena buat handover notes ni. Kang tetiba kene push2 masa kat ofis... dah jenuh.


8. Masa skrg ni, if gi medical check up, doc akan mengecheck "pintu" samada dah terbuka ke belom. Dan masa ni doc juga akan check position baby, supaya dia tahu bila nak bersalin nanti, baby dlm keadaan apa.


9. Otak bayi semakin berkembang. Kaki dan tgn semakin gebu.


10. Kini, sepatutnya, kita dah ada plan untuk bersalin: sapa nak ikut, sapa yg nak jaga baby nanti, etc.


11. Banyakkan rehat and enjoy your day. So, sapa2 yang ada kawan masuk week 36, jgn pressure dia ok...


12. Tetiba anda rajin mengemas.


13. Anda akan rasa tak selesa dengan diri sbb baby dah makin besar. Byk rasa pedih ulu hati, sakit sendi, belakang dan cirit birit. ha haha... aku la tuh.


14. Susah tido. So, partner pun akan rasa tak selesa bila kita duk kalih2 tempat. RASAKAN!!



Ha... itula sedikit sebanyak information bagi mereka yang dah masuk minggu ke 36 seperti saya.


So, wish me all the best yA!

Comments

Azyze said…
Aida, aku macam tak percayalah yang dalam less than one week (if god permits) ko akan jadi mak orang!

all the best to you dear!
once msuk labour suruh abang naza call aku tau!
love you soooo much!
ChentaKami said…
waaahh~! chantek page.. dh pndai ek edit?? sape ajo? baby dlm kandungan kew? lalala~
huh? tak leh tdo? t'nganga jew aku tgk kamu tdo. huhu
Aida Nurni said…
kehkehkeh!
Azyze: hm, aku pun mcm dah tak percaya. tapi itulah hakikatnya. Aku akan bagitau Vs bila2 aku nak bersalin kelak.
Hana: Goli aku nak panggil ko hana, dik. Weh, ternganga bermaksud letih. bukan selesa atau tidak. ko tak tgk ke perut aku yang terpaksa dikalihkan setiap kali aku berkalih jua?
Anonymous said…
can't believe it!tp aku tak sempat pon tgok tummy ko yg besau tu..rindula..tahun ni ko raya dlm pantang la ek..umh dh siap ke?lame tak g sane..miss u my fren!
Aida Nurni said…
Aindyna: (Aku pun taktau mcmana ko leh guna nama ni).
Dont worry, aku akan postkan gambar perut boyot tak lama lagi... Meanwhile, enjoy the picts of my wedding last year kat KL. Tangkak menyusul kemudian.
(dah lebam, baru nak post gambar kawin... hahah)
mimie said…
Mummy aida? ibu aida? mama aida? amma aida? ummi aida (matila cocok)??? what ever it is, u'r still part of us THE VOUCHERS.....love seein' u fat n 'mengah' & me counting moments to welcome offical 1st Vs Jr. Aida, my prays n love wif u...mmuahh, cherish the magical moments bein' a mum...mmuah!!!!!

Popular posts from this blog

i am crazy mad!

ASTRO CERIA!